Traumakorten är ett tillbehör till Chock: Åter från graven som består av tre kortlekar: Krossande skador, Genomborrande skador och Chock-skador. De byter ut de befintliga reglerna för Trauma och Chock, och gör skador mer varierade (och dödliga) för rollpersonerna.
När Sefides hotade världen fängslades han i sanningens bur. Lockad av löften om makt och hämnd söker Imran Silvertörne efter amuletterna som kan öppna låsen till Sefides fängelse. För att förhindra hans återkomst och bevara friden i världen måste ättlingarna till syskonen som fängslade Sefides återförenas och göra upp med sitt arv. Det dolda arvet är första delen i en nyskapande fantasytrilogi.
En dimma reste sig ur jorden och slöt sig runt det mörka tornet. Det enda Aira hörde var ekot av skriket och sina egna hjärtslag. Hennes blick fastnade på en rad skrifttecken inristade vid tornets fot. – Tror ni att lätet kom inifrån? viskade Aira till färdkamraterna. Vi borde gå tillbaka till vagnen.
Kampen om Rodinia fortsätter, allt fler av Sefides anhängare träder fram och i Port Salis syns tecken på att han förbereder sin återkomst. För att kunna stoppa honom måste syskonen Quara, Quinn och Quarx hitta de sista amuletterna. De blir tvungna att förlita sig på både vänner och gamla fiender, samtidigt avslöjas mer om deras mystiska arv.
Det ärrade arvet är uppföljaren till Det dolda arvet.
Segern känns nära, Svala och hennes allierade är bara ett steg ifrån att skapa det mäktigaste vapnet på jorden – Draken. Men när något går fel kastas hela planen om intet.
Jäger gör en upptäckt om chimärerna som förändrar allt och Ahren får ett uppdrag av Draken. Han ställs inför ett omöjligt val som kommer att avgöra hela Shabalas öde.
Draken är den spännande och avslutande delen i Enigma.
Tänk om allt vi någonsin trott på var lögn, tänk om all kunskap vi tror oss ha är baserat på lögner. Tänk om allt vi någonsin tränats för, fostrats för, var lögn. Skulle du vilja veta det då?
"Drakfödd" är Annie Erixons debutroman och första delen i Legenden om Den eviga isens land. En berättelse fylld av magi, drakar och obrytbar vänskap.
Magin har nästan helt runnit ut och glömts bort. Den gamla kunskapen har försvunnit. Så dyker varelser av mörkret åter upp vid Ödemarkens gräns. En grupp invånare drivs ut på en färd för att ta reda på vad som väcker mörkrets krafter. Har legendernas port till underjorden öppnats? De färdas genom ett landskap där spillror av magi finns kvar, opålitlig och oförutsägbar.
"Den är ett litet gyllene mirakel, den här boken". Så skriver Neil Gaiman i förordet till Hope Mirrlees roman från 1926. Mellan älvlandet och havet ligger den fria staten Dorimar. I huvudstaden Dunkelros lever borgmästaren Gyllenkamme ett stillsamt och behagligt liv, tills det en dag visar sig att hans tolvårige son ätit av den förbjudna älvfrukten.
En sen höstkväll hittar magikern Estrid ett lik på en av Malmös gator och Sara Henley, en högt uppsatt mentalist inom magiker-sällskapet Måndöttrarna, kallas till platsen. Någon med magisk begåvning ligger bakom mordet och Sara tar på sig uppdraget att hitta den skyldige.
Ett Glas efter Midnatt är Gunnar Södergrens debutroman och utgör första delen i serien Henley-arkiven.
Expert Nova är smidiga svenska rollspelsregler för nutidskampanjer där spelarnas äventyrare möter faror och mysterier i till exempel Londons gränder, Sydostasiens djungler, Tora Boras dalgångar, Paris katakomber eller tempelriddarnas hemliga högkvarter. Det handlar om action och äventyr från sent 1800-tal till en nära framtid där människan fortfarande är alltings mått.
Efter århundraden av bittra strider råder nu en osäker vapenvila. Robb Stark, Joffrey Baratheon, Renly Baratheon och Balon Greyjoy är alla döda och Joffreys blott åttaårige bror Tommen regerar i Kungshamn under överinseende av sin mor, den maktgalna Cersei Lannister som har många liv på sitt samvete.
Men kampen om makten över de sju konungarikena är inte slut. Stannis Baratheon har farit
Krigaren och slaven Elaatri är bunden av häxkonst. Flickan Niira är utstött från sin stam. Där andra ser en kallblodig mördare finner Niira en vän. Elaatri inser att han måste välja: kämpa för sin och Niiras frihet eller fortsätta förtränga sitt förflutna. Genom skuggan är en mörk fantasy om förräderi och vänskap i en miljö inspirerad av forntida högkulturer och centralasiatiska ryttarfolk.
"Rödluvan bodde i Vifor, en av de högre belägna bergsbyarna. Hennes pappa var Kimi Topolov, tillsyningsmannen, och hennes mamma hade suttit i fängelse, sades det. Jag vet inte hur det är på andra ställen, men här hos oss i bergen betyder det socialt självmord att ha på sig en röd luva när alla andra har en svart."
Den tyska författaren Karen Duve serverar en bitsk hyllning till bröderna Grim
En ung pojke, Bernu, tvingas smärtsamt tidigt i sin levnadsbana inse saker om sig själv och de sina. Han växer upp och blir medveten om att han bär på något som kan rädda de som står honom närmast och ge svar på de frågor han burit hela sitt liv.
Björnhamn är en episk fantasyroman om den ständigt pågående kampen mellan godhet och ondska.
Häxfolket är en svindlande fantasifull debutroman berättad ur de ondas perspektiv. Gränserna mellan gott och ont utmanas genom trolska äventyr i Smålands djupa skogar. Detta är en berättelse fylld av mystik, ockultism och romantik i ett fiktivt medeltida Sverige. En fantasyroman som får blodet att pirra.
I boken hittar du inte mindre än sju noveller av Anders Fager. Gör dig redo att möta nyfikna landsfiskaler, exotiska scenkonstnärer och låt novellerna agera inspiration.
Dessutom ingår två äventyr till Call of Cthulhu Sverige.
I Bertholtz kanaljer tar utredarna tjänst hos Stockholms främste svartkonstnär
I Wittnesbörd blir resan på Göta Kanal skådeplats för ett konstnärligt experiment.
I boken hittar du inte mindre än sju noveller av Anders Fager. Gör dig redo att möta nyfikna landsfiskaler, exotiska scenkonstnärer och låt novellerna agera inspiration.
Dessutom ingår två äventyr till Call of Cthulhu Sverige.
I Bertholtz kanaljer tar utredarna tjänst hos Stockholms främste svartkonstnär
I Wittnesbörd blir resan på Göta Kanal skådeplats för ett konstnärligt experiment.
Tre år har gått sedan Svala förlorade Ahren. När hon äntligen hittar sin vän är han förändrad, det mörker som fågeln Ho-o varnade henne för lyser ur hans ögon.
Samtidigt tornar ett nytt hot upp sig – CC:s dödherdar sprider skräck bland befolkningen. Det enda sättet att stoppa dem är med det legendariska vapnet Draken. Men för att skapa det behöver Svala hjälp av den magiska varelsen Kirin.
Kutulu är ett mysteriefokuserat regelsystem för lovecraftianskt rollspel i 1920- och 30-tal. I Kutulu är det din intelligens, inte ditt tärningsslag, som löser mysteriet.
Kutulu är ett mysteriefokuserat regelsystem för lovecraftianskt rollspel i 1920- och 30-tal. I Kutulu är det din intelligens, inte ditt tärningsslag, som löser mysteriet.
Kutulu är ett mysteriefokuserat regelsystem för lovecraftianskt rollspel i 1920- och 30-tal. I Kutulu är det din intelligens, inte ditt tärningsslag, som löser mysteriet.
Året är 1947. Rollpersonerna skickas upp till Kiruna för att undersöka det mystiska försvinnandet av 43 stupade tyska soldater, som begravts där i väntan på krigsslutet. De hamnar genast i en soppa av klasskamp och korruption i den lilla gruvorten vem kan man lita på?
Nu är det er tur att bege er upp till snön, kylan och gruvan
Året är 1947. Rollpersonerna skickas upp till Kiruna för att undersöka det mystiska försvinnandet av 43 stupade tyska soldater, som begravts där i väntan på krigsslutet. De hamnar genast i en soppa av klasskamp och korruption i den lilla gruvorten vem kan man lita på?
Nu är det er tur att bege er upp till snön, kylan och gruvan
Året är 1947. Rollpersonerna skickas upp till Kiruna för att undersöka det mystiska försvinnandet av 43 stupade tyska soldater, som begravts där i väntan på krigsslutet. De hamnar genast i en soppa av klasskamp och korruption i den lilla gruvorten vem kan man lita på?
Nu är det er tur att bege er upp till snön, kylan och gruvan
De Gamla vrider sig i sin uråldriga dvala, de drömmer om de mysterier som vilar på andra sidan Atlanten ...
Gabrielle de Bourg har skrivit fyra scenarier till spelet Kutulu som ställer frågor som inte alltid har något svar. Fyra skräckmysterier som vrider och vänder på den lovecraftska mytvärlden på ett sätt som få andra lyckas med.
De Gamla vrider sig i sin uråldriga dvala, de drömmer om de mysterier som vilar på andra sidan Atlanten ...
Gabrielle de Bourg har skrivit fyra scenarier till spelet Kutulu som ställer frågor som inte alltid har något svar. Fyra skräckmysterier som vrider och vänder på den lovecraftska mytvärlden på ett sätt som få andra lyckas med.
”Linsmännen” är den spännande berättelsen om ett kosmiskt krig mellan två väsensskilda system. Arisierna och eddorianerna bekämpar varandra i en konflikt som sträcker sig över kosmologiska avstånd i tid och rum.
Under eoner har ariserna sått frön som har lett till framavlandet av näst intill perfekta invidivider bland människorna. Samarbetet mellan arisierna och människorna är en nödvändighet för