Kategorier

Religion och tro

Sortering
Visa per sida

100 dagar med Jesus

Hundra dagar är en bra tidsrymd när man vill genomföra kursförändringar och starta nya processer. Låt 100 dagar med Jesus inspirera till en ny början på ett helt år, ett decennium, ett helt liv och till sist en hel evighet.
I lager
50 kr

Armageddon : tre världsreligioner och deras domedagsprofetior

I Armageddon riktar Baigent fokus mot dagens Jerusalem och stadens fortsatt viktiga roll. Han utforskar följande teori: De mest kompromisslösa människorna bakom de tre stora abrahamitiska religionerna (judendom, kristendom och islam) arbetar för att framskynda världens undergång så som den är förutspådd i deras respektive texter och traditionella trosuppfattningar.
I lager
180 kr

Att söka äktheten/pkt

Om sårbarhet är ett tecken på andlig mognad varför bär vi ändå masker som döljer vårt rätta ansikte? Varför ser vi ofta kristna människor utan trovärdighet? Hur finner man äkthet i sitt liv?

I den här boken betonar Bill Hybels att äkthet, öppenhet och sårbarhet är något som måste få levas ut.
I lager
50 kr

Avhopparen : Mina 20 år inom scientologin

Robert Dam var med i scientologirörelsen i 20 år, och hans självbiografi, som också ger en överblick över scientologins historia, har blivit mycket uppmärksammad både i hans hemland Danmark och internationellt.
I lager
30 kr

Barn skriver till Gud

Barns tankar och önskningar kan vara djupt allvarliga och samtidigt krasst konkreta. Och skriver barn till Gud så är det med samma självklarhet som de skriver till mormor eller jultomten. Det är kanske därför texterna i Barn skriver till Gud har blivit så älskade!
Nyutgåva.
I lager
80 kr

Bhagavad gita - a guide to navigating the battle of life

Upon hearing this famous and enigmatic line from the Gita’s seventh chapter when he was a boy, Ravi Ravindra embarked on a journey to understand its deep meaning.
I lager
140 kr

Bhagavad-gita - a new translation

A fresh English translation laid out facing the original Sanskrit for easy reference and accompanied by a wealth of essential ancillary materials that make this book a complete course on the Bhagavad-Gita in a single volume.
I lager
190 kr

Bibeln cartonage fiskmotiv liten

Bibelns berättelser utspelar sig i verkligheten - i tiden, på faktiska platser och i ett historiskt sammanhang. Nu kan Libris förlag presentera en ny bibelutgåva med 49 kartor och 34 illustrationer insprängda i texten för alla som vill upptäcka och förstå mer av Bibelns sammanhang.
I lager
120 kr

Bibeln konstskinn normal

Bibelns berättelser utspelar sig i verkligheten - i tiden, på faktiska platser och i ett historiskt sammanhang. Nu kan Libris förlag presentera en ny bibelutgåva med 49 kartor och 34 illustrationer insprängda i texten för alla som vill upptäcka och förstå mer av Bibelns sammanhang.
I lager
180 kr

Bönens trädgård

Bönens trädgård ligger dold djupt i varje människas hjärta. Där finns en trädgård som minner om paradiset - med mild värme, försommarblommor och stenar att lägga samman till ett bönealtare. Martin Lönnebo guidar båda vana och ovana bedjare in i själens gröna rum och hjälper sin läsare att upptäcka Guds närvaro, ömhet och allmaktshand i böner som Vår Fader och Jesusbönen.
I lager
90 kr

Compassion book

Let compassion and fearlessness guide you and you'll live wisely and effectively in good times and bad. But that's easier said than done.
I lager
90 kr

Dagens Lösen 2014

En ny andaktsbok varje år sedan 1731! Dagens lösen är en av världens absolut mest spridda böcker för daglig andakt, och den svenska utgåvan firar 130-årsjubileum 2014.
7 i lager
10 kr

Dagens Lösen 2015

Varje år ända sedan 1731 har Dagens lösen skickats från Herrnhut i Tyskland, den plats där en bibelvers om dagen en gång hjälpte människor att försonas. I Sverige har Dagens lösen getts ut sedan 1884. Den innehåller ett bibelord för varje dag som följs av en dikt, en tanke eller en psalmvers.
I lager
10 kr

Den jag vill vara

När John Ortberg skriver om kallelse är det med glädje för vad kan vara bättre än att hitta det liv man är skapad för?

Originalutgåvan av Den jag vill vara, The me I want to be, har fått fantastiska recensioner. En läsare kallar den ett kärleksbrev från John Ortberg till oss kristna.
Ej i lager
50 kr

Den meningssökande människan

Varför genomsyras människans tillvaro av strävan efter mening? Vi söker ständigt efter betydelser och sammanhang, exempelvis i slumpartade händelser som lottovinster och genom att försöka tolka berättelser i datorspel. I alla kulturer finns myter om hur universum har skapats och vem som har makt över naturfenomenen. Gärdenfors menar att vår unika förmåga till framförhållning, samarbete och...

I lager
50 kr

Den stora skilsmässan : en dröm om livet efter detta

En busslast resenärer är på resa från helvetet till himlen. Vem får följa med? Vem VILL följa med? Vad händer när de kommer fram? Med typisk djärvhet och konstnärlig skärpa tar Lewis i allegorins form upp frågan om livet efter detta.
I lager
50 kr

Den tredje Jesus : kristus den oersättlige

Deepak Chopras svar utmanar gängse synsätt på tron och ger oss ett nutida perspektiv på vad Jesus undervisning kan lära oss, oavsett vilken religiös bakgrund man har. Enligt Chopra är det den tredje Jesus som talar till den enskilda människan som vill uppenbara sin egen upplevelse av det gudomliga, det som några kallar för nåd, gudsmedvetenhet eller upplysning. När vi tar Jesu ord bokstavligen stä
I lager
60 kr

Den tredje Jesus: Kristus den oersättlige

CHOPRA SVARAR PÅ FRÅGAN genom att ge oss tre beskrivningar av Jesus: den historiska Jesus, mannen som levde för 2 000 år sedan, den religiösa Jesus, som får representera den institutionaliserade religion, samt den kosmiska Jesus, en andlig vägledare vars undervisning ger oss upplysningens gåva. Om det låter snarlikt buddismen så beror det på att det finns paralleller mellan de två andliga rörelser
I lager
50 kr

Dhammapada

Översättning Rune E. A. Johansson

I lager
40 kr

Dzogchen

I lager
190 kr

Ett hjärta större än världen : att följa Jesus enligt bergspredikan

Vad innebär det att följa Jesus i början av 2000-talet? Är det möjligt för oss idag att gräva oss ner till den ursprungliga radikalitetens källor, med risk för sättningar och ras i våra egna system? Ett bra ställe att gräva är Jesu bergspredikan.
I lager
50 kr

Evigheten mitt i tiden

Många tycker sig idag leva med ständig tidsbrist, att inte hinna med sitt liv. Och när många av oss upplever stress och utbrändhet förstår vi att detta sätt att leva inte håller. Wilfrid Stinissens klassiska bok Evigheten mitt i tiden hjälper oss att våga se tiden med nya ögon och fundera kring vad tiden är och betyder. Kan tiden bli vår vän?
I lager
150 kr

Fornnordisk religion

Fornnordisk religion är ett grundligt översiktsverk om nordisk religion och mytologi under vikingatiden. Här behandlas bland mycket annat den förkristna mytologiska föreställningsvärlden med dess skapelse- och undergångsmyter samt de vanligaste gestalterna i den nordiska gudakretsen och andra ofta förekommande mytiska figurer.


Hur var förhållandet mellan religion och samh

I lager
340 kr

Frid i själen

Frågan om hur man mår i själen berör i stort sett varenda människa idag. I ett samhälle där det aldrig blir helg, där affärer har öppet sju dagar i veckan och där lampan alltid lyser blir många utmattade och deprimerade.
I lager
190 kr

Förlåtelse : den fyrfaldiga vägen till helande för oss och vår värld

Jag har ofta sagt att i Sydafrika hade det inte funnits någon framtid utan förlåtelse. Vår ilska och viljan att hämnas hade kunnat förstöra allt. Det är lika sant för var och en av oss som för hela världen. Fredspristagaren och rättviserebellen Desmond Tutu har tillsammans med sin dotter Mpho Tutu skrivit en bok om förlåtelse. Den är grundläggande, praktisk och fylld av medkänsla.
Ej i lager
180 kr

Förvandlingar : från död till liv

"De första dagarna kunde jag knappt höra. Jag förstod inte vad jag läste. Jag kunde inte skriva, inte gå, inte någonting. Jag kunde knappt tala."

Den 25 april 2012 drabbades Göran Skytte av en stroke. Den följdes av ytterligare två. Arbetet med en ny bok med människors berättelser om hur livet förvandlas, fick ta en paus. När det satte igång igen hade det fått ett nytt fokus.
I lager
40 kr

Ge oss idag : 365 andakter

Att se hur det vanliga ger djup och helighet åt livet - det är livskonst. Denna konst utövar Nouwen i Ge oss idag - en visdomens och trons dagbok med en kort reflektion för varje dag under ett år.
Ej i lager
50 kr

Gränslöst liv

Den här boken, som är fylld av insikter, visdom och magi, handlar om tankens kraft, vårt fria val och våra gränslösa möjligheter bortom den tredimensionella vardagen.

Några rubriker: Flera universum, Reinkarnation, Den s.k. döden, Medvetanderesor, Kanalisering, Änglar, Möten med medier och helare, Kraftens instrument, Andens kirurger, Helande toner.
I lager
130 kr

Guds språk : när vetenskapen möter tron

Att tro både på Gud och på vetenskapen behöver inte vara någon motsättning. Francis S Collins kartläggning av människans gener styrker argumenten för en evolution och för Gud.
Ej i lager
90 kr
VARUKORG
Din varukorg är tom.
BONUSPOÄNG!

Spara bonuspoäng när du handlar som du kan använda vid senare köp.

Läs mer här!