19 Retoriktips! Kommunicera bättre – redan i morgon!
Det här är ingen vanlig retorikbok, med tips som bara lämpar sig om du ska hålla ett tal eller en presentation från en stor scen.
Nej, i den här boken får du 19 retoriktips, som du kan använda rakt in i din vardag; vare sig du möter en, flera eller många.
30 sätt att göra affär är Max Söderpalm´s debutbok och fyller i vinter 10 år. Den har lästs av mer än 50 000 säljare. Det firar vi med en jubileumsutgåva av boken med extra material, jubileumsförord och 10 extra avslutstips.
Visste du att många säljare aldrig vågar be om ordern?
Kände du till att de flesta säljare går på avslut högst en gång per kundsamtal?
Vill du bli säljaren som kan vända et
Vill du bli en av världens bästa säljare? Vill du bli stjärnan som lyser klart när resten av säljarna i din bransch står bredvid och tittar på? Vill du bli den som krossar budgetar och säljmål för att lyckas med det som andra säljare bara drömmer om?
Det kanske låter omöjligt? Men faktum är att dina möjligheter att lyckas är mycket större än du tror.
Det görs ofta undersökningar av hur bra sälj
Hur gör de främsta sjukvårdsenheterna för att åstadkomma hög kvalitet, korta köer, och god arbetsmiljö? Boken visar hur man löser sjukvårdens egentliga problem, ett märkligt arv efter tre gamla industrialister, och skapar riktigt välfungerande verksamheter med människan i fokus.
Så här säger Bruce King i förordet till Beviset:
?Beviset måste läsas. Den är en fantastisk bok som illustrerar vilken effekt positivt och negativt tänkande har på livet."
Om du fick ett bevis på att du skulle göra många fler affärer och lyckas bättre i livet om du tänkte mer positivt. Skulle du vilja ha det beviset då?
Följ med Peter, som sitter fast i gnällhörnan på det stora företaget, och h
Utveckla ditt ledarskap!
Få alla medarbetare att dra åt samma håll, ta del av välbeprövade metoder och säkerställ att ditt ledarskap förändras till det bättre. Läs Thomas Lundqvists senaste bok idag!
Med hjälp av vetenskapliga fakta, konkreta verktyg, beprövade metoder och insikter om hur människan fungerar får du i ?Bli en bättre ledare och chef ? kunskaper som kan utveckla ditt ledarskap ? f
Det här är boken som förändrar din syn på ditt eget arbetssökande.
Bli jobbredo på 49 timmar, är en inspirerande och lättläst text som ger dig som läsare alla de instrument som du behöver för att på ett strukturerat och metodiskt sätt söka arbete, oavsett om du idag är arbetslös eller om du letar efter nästa steg i karriären.
Bruce King - Fyra böcker som kan dubbla din försäljning är en samlarbox med fyra klassiker som ger dig allt du behöver för att öka din försäljning snabbt.
Den innehåller böckerna:
- Sälj så det ryker (svenska)
- Psychoselling (svenska)
- Gold Calling (svenska)
- Winning Sales Referrals (engelska)
Boxen är begränsad till 500 exemplar, där varje box är numrerad och inplastad.
Boxen säl
Challengers! ger dig som entreprenör, ledare eller medarbetare inspiration att tänka annorlunda och en förståelse för vad som krävs för att bygga morgondagens framgångsrika företag.
Welcome to the world of game changers and change makers! This book will inspire entrepreneurs, managers and co-workers alike to think differently and understand what it takes to build the successful company of the future. A company that challenges the existing norms, that wants to change the world and take responsibility for the future.
Det här är en annorlunda bok om ledarskap. Du får del av Jan Blomströms bästa affärspsykologiska verktyg, alla grundande i såväl psykologisk teori som utmanad praxis. Med närhet och enkelhet inspireras du att leda fram ditt egna landslag till guldmedalj inom er bransch.
I boken får du hjälp att coacha dig själv till bättre prestationer och ökat välbefinnande. Metoderna bygger på den mentala träningens grunder. Genom att ta kontroll över dina mentala processer får du en grundläggande och bestående förändring.
I boken Coaching din väg till framgång får du hjälp att coacha dig själv till bättre prestationer och ökat välbefinnande. Metoderna bygger på den mentala t
"'Den internationella bästsäljaren Coaching för bättre resultat är en väletablerad grundbok på utbildningar i professionell coaching. Denna femte omarbetade och utökade jubileumsutgåva innehåller nya praktiska övningar
Varför kan vissa människor påverka andra utan att dom blir irriterade? Vad är det dom gör och hur går det till?
Napoleon Hill´s bok "How to sell your way through life! är aldrig tidigare utgiven på svenska.
Den är skriven under den amerikanska depressionen och är en av de allra första säljböckerna som skrevs.
Napoleon Hill ger dig i denna klassiker ovärdeliga råd för du tar fler affärer och
This very accurate, clear description of what constitutes
Earned Value Management, as applied to project, program, and project portfolio management, will be of great interest and use to any person who is not yet familiar with this powerful method of evaluating and managing progress during project implementation.
The unique concepts and excellent graphics convey a sound understanding.
Det finns en stor glädje i att driva företag!
1973 startade vi ett litet företag i vår källare som skulle komma att blomma ut i något mycket större än förväntat, och genom hårt arbete och tålamod blev våra idéer till verklighet.
Den största anledningen till att jag har skrivit denna bok är att jag av hjärtat vill dela med mig av mina erfarenheter. Det handlar om drivkraften att våga sjösätta
Essentialism is more than a time-management strategy or a productivity technique. It is a systematic discipline for discerning what is absolutely essential, then eliminating everything that is not, so we can make the highest possible contribution toward the things that really matter.
Award-winning creativity coach and therapist, Eric Maisel, offers the A Little Every Day Deck series to help readers develop a more centered, creative, intelligent life. Each card in the series presents a single idea and a simple exercise to try every day. Readers can use the decks in a variety of ways.
How do the best organizations manage to have satisfied customers, satisfied employees, and at the same time achieve fantastic results? In the book Five Principles of Excellent Organizations, these organizations are decoded through twenty years of research. A way of working and thinking appear to exist in all successful organizations, regardless of the type of organization.
Telefonkramp. Du vet när det KÄNNS som om alla nummer går till personer som antingen inte kommer att svara eller inte vill prata med dig. En sak är i alla fall klar. Dom vill inte köpa.
Vill du ha första hjälpen vid telefonkramp? Och få konkreta tips hur du kan tänka för att få tillbaka din motivation? Lyssna på den här boken.
Lär du dig besegra telefonkrampen kommer din försäljning att öka dram
GOLD CALLING ? Bli en mästare på telefonförsäljning, uppföljning och mötesBokning är den enda bok du behöver för att kunna bli framgångsrik i ditt säljande per telefon!
Bruce King är tillbaka med uppföljaren till dom internationella succéböckerna med Psychoselling, Sälj så det ryker och Referenser.
Det är bara att inse faktum. Vill du ha fler kunder måste du våga lyfta luren. Inte nog med det,
Ten years after the worldwide bestseller Good to Great, Jim Collins returns with another groundbreaking work, this time to ask: why do some companies thrive in uncertainty, even chaos, and others do not? Based on nine years of research, buttressed by rigorous analysis and infused with engaging stories, Collins and his colleague Morten Hansen enumerate the principles for building a truly great ente
Ska familjeföretaget gå vidare till nästa generation? Gör skiftet till en så medveten oach rättvis process som möjligt. Det här är handboken som fokuserar på de mänskliga aspekterna av generationsskifte, inte på ekonomi och juridik, genom att föra samma kunskap om företagande och beteendevetenskap.
Boken kan användas praktiskt för reflektion på egen hand, i familjen eller i ledningsgru
En bok om dina leverantörer.
Det här är boken för dig som vill veta mer om vem du egentligen gör affärer med. Boken fungerar både som väckarklocka och praktiskt verktyg för dig som arbetar med upphandling och leverantörskontroll.
Skriften vänder sig till upphandlare, ekonomiavdelningar och andra beslutsfattare som vill undvika problem, utveckla upphandlingen och säkerställa att upphandlingsproce
Filosoferande föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar här varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar gör att man vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund.