Kategorier

Religion

Attribut
Sortering
Visa per sida

Att slå följe för fred : åtta röster om tro och handling

Antalet väpnade konflikter är idag fler och mer komplexa än någon gång tidigare. Inte sedan andra världskriget har världen upplevt en mer kritisk flyktingsituation. I denna verklighet, hur kan de kristna kyrkorna i praktisk handling verka för freden? Och vilka stigar i kristen trostradition manar särskilt till försoning? Åtta framträdande teologer ur olika svenska sammanhang skriver personligt oc
I lager
170 kr

Bortom födelse och död

Allt fler säger sig tro på ett liv efter döden. I själva verket
finns det en mängd belägg för att reinkarnation är ett
faktum.
I lager
25 kr

En generös radikalitet

Gud är densamme. Tiderna förändras. Varje tid, varje generation måste därför fråga sig vad det innebär att vara kristen, i sitt sammanhang och efter sina förutsättningar. Brian McLaren upptäcker en tro som drivs av kärleken till människorna utanför, där Jesus Kristus är centrum på riktigt, och där saltet i de kristna traditionerna, de starka kryddorna, får spelrum.
I lager
150 kr

Glimtar av en osynlig Gud : möten med Gud i vardagen : för kvinnor

Boken Glimtar av en osynlig Gud för kvinnor är full av kraftfulla bibelcitat och inspirerande berättelser om kvinnor precis som du, kvinnor som får uppleva Guds närvaro mitt i sitt vardagsliv. Dessa uppmuntrande vittnesbörd och funderingar vill visa dig vägen till Guds hjärta...och hans frid. Gud skapade dig för att du skulle lära känna honom, och han kommer inte att göra dig besviken.
I lager
120 kr

Glimtar av en osynlig Gud : unga möten med Gud i vardagen

Det finns stunder då Gud känns riktigt nära. Men var finns Gud en vanlig dag mitt i veckan? Glimtar av en osynlig Gud är korta berättelser om unga människors Gudsmöten. En bok att läsa ur varje dag. Gud ser varje steg du tar och längtar efter att få bli din vän och hjälpare. Boken passar utmärkt som konfirmandgåva.
I lager
120 kr

Guden som försvann: en psykologisk analys av lutherska trosföreställningar

Boken ger en psykologisk förklaring till varför vi inte längre kan känna igen oss i de lutherska trosföreställningar, som omfattas av Svenska kyrkan.Trosföreställningarna liknar de psykiska störningar, som uppkommer hos barn vid för stark frustration,t ex genom sträng lydnadsfostran (aga),där känslor av skuld, skam och ovärdighet inplanterats i barnen.
I lager
220 kr

Hela dig själv

I lager
75 kr

Hur god är god nog?

Ingen är perfekt, men exakt hur god är god nog? HIMLEN. Det kristna hoppet bortom döden. En plats för enbart goda människor som levt rakt igenom goda liv? Hur tänker vi om Himlen, hur tar vi oss dit? Och vad innebär att leva ett ?kristet? liv?
I lager
95 kr

Jabes bön för ungdom

Det här är ett verktyg för dagens ungdom som lär sig att bedja. ?Jabes bön? har fått ett enormt genomslag med rapporter om förändrade liv, växande församlingar och ett stort andligt genombrott hos troende världen över. Nu kan även tonåringar få del av denna oerhörda välsignelse medan de upptäcker denna okända bibelhjältes bön i 1 Krönikeboken 4:10.
I lager
85 kr

Kristen på nytt sätt : en berättelse om två vänner på en andlig resa

Kristen på nytt sätt är en berättelse om andlig förnyelse, för den som känner sig mätt på det kyrkliga eller längtar efter andlighet utan att behöva vara ”religiös”. Boken är ett samtal mellan pastor Dan och hans mentor Neo. Genom samtalet visar Neo på vägen framåt - både för pastor Dan och den kristna församlingen.
I lager
150 kr

Letar efter Gud vet vad : ickereligiösa tankar om kristen andlighet

Donald Miller kan skriva. Med humor, passion, värme och ironi beskriver han sin egen resa till en transparent, ärlig kristen tro. I 14 fristående kapitel upptäcker han hur en tro på Jesus inte alls behöver åtföljas av religiösa koder. "Jesus evangelium fokuserar på relationer, inte formler..."
I lager
100 kr

Livet med Jesus. Målarbok

I målarboken Livet med Jesus finns 15 fina bilder att färglägga. En kort text på varje sida väver samman bild och berättelse. En bok som räcker länge och är lätt att ta med. För små och stora barn. Bilderna och berättelsen är hämtade ur Susie Pooles härliga bilderbok Livet med Jesus.
I lager
35 kr

Monoteismens monopolspel : religion som affärsidé

För tretusen år sedan i Byblos produceras mycket papyrus som börjar användas som en lukrativ affärsidé. Man säljer skyddsamuletter för att avvärja sjukdomsdemoner och olyckor. Ju större trovärdighet den egna guden har desto mer pengar får man in på kommersen. Många ville gärna köpa detta beskydd inför sina resor, ungefär som man köper försäkringar idag. Monoteismen föds ur detta affärsmonopol.
I lager
150 kr

Nya Testamentet

Professor Oscar Cullmann, f. 1902, är den nytestamentliga forskningens "grand old man". Efter en tids verksamhet i Strasbourg arbetade han som forskare och föreläsare i Basel, fr o m 1949 dessutom vid Sorbonne. Banbrytande är hans monografi "Petrus" (sv. övers. 1955), ett viktigt inlägg i den ekumeniska debatten.
I lager
110 kr

Perfekta frågor, perfekta svar

Bob Cohen, en ung amerikansk fredskårist, reser till andra sidan jorden
i sitt sökande efter mening. I en bambuhydda i den lilla västbengaliska byn Mayapur
träffar han en av Indiens största helgonlika mästare,
en lärare som verkar kunna besvara alla hans frågor.
I lager
35 kr

Vingårdens hemligheter

Längtar du efter ett överflödande liv? Är det dags att byta det vanliga mot det obegränsade livet med Gud? Vill du upptäcka glädjen av att se Gud använda Dig? Låt då Bruce Wilkinson ta dej med till Johannes Evangeliums 15:e kapitel. Han hjälper Dig förstå Jesu undervisning om vingården och grenarna.
I lager
95 kr

Bibelord

4 i lager
120 kr
VARUKORG
Din varukorg är tom.
BONUSPOÄNG!

Spara bonuspoäng när du handlar som du kan använda vid senare köp.

Läs mer här!