Kategorier

Kristendom

Attribut
Sortering
Visa per sida

En guide till Uppenbarelseboken

Bibelguiden ger vägledning in i Nya testamentets böcker. Serien är en hjälp för den som vill utveckla sin relation till Bibeln – till djupare förståelse för vad texten betydde för de ursprungliga mottagarna och djupare efterföljelse i det egna livet. Utformningen med korta kärnfulla kapitel och ett omfångsrikt frågematerial gör att den lämpar sig väl både för bibelstudiegrupper och enskild bibellä
I lager
95 kr

En sund församling : steg för steg

”En sund församling är en gemenskap som mer och mer återspeglar Guds karaktär såsom den har uppenbarats i Guds ord – Bibeln.” Så beskriver Mark Dever en lokal församling, och presenterar nio kännetecken på en sund församling. Han gör inga anspråk på att presentera alla kännetecken på en sund församling, men ställer frågan: Stämmer undervisningen med Guds ord? Och i så fall: Vad gör du av det?
I lager
95 kr

Enoks bok

"Henochs bok" utgavs ursprungligen 1901 på P. A. Hultbergs Bokförlags AB i Stockholm. Utgåvan var en "översättning från den av orientalisten och teologie professor A. Dillmanns gjorda tyska översättning år 1853, från etiopiska manuskript funna i Abyssinien år 1773."
Detta är en moderniserad och kompletterad upplaga från 2010.

"Enoks välsignelseord, varmed han välsignade

Ej i lager
150 kr

Ester

Små bibelhjältar är korta berättelser för barn i alla åldrar. Det finns 20 olika böcker i serien.
I lager
25 kr

Evangelical Christianity and Politics in the Oromo Context in Ethiopia

Wake Jeo Gerbi, an Oromo theologian and intellectual, exposes the crimes that the Abyssinian rulers and their supporters have been committing on the Oromo nation and other colonized nations.
I lager
350 kr

Feministpastorns tro och tvivel

Att vara både frikyrkopastor och feminist kan vara komplicerat. Esther Kazens tro kantats av tvivel och frustration över en religion som utövat både kvinnoförtryck, homofobi och rasism? Hur orkar hon älska sin tro utan att blunda för dessa problem? Och hur är det egentligen att vara troende i ett av världens mest sekulära länder? Esther vill vara troende utan att förenkla eller förminska och lö

I lager
180 kr

Gamla testamentet i sammandrag berättat för vuxna

Boken vänder sig till alla som relativt snabbt vill veta vad som står i hela GT. Texterna återges utan det många gånger förföriskt vackra språk, som utmärker bibelns texter, ett språk som tenderar att skymma GT:s faktiska innehåll. I serien "Den förändrade gudsuppfattningen i det demokratiska samhället" har tidigare två böcker utkommit av samma författare, som bl a har en mastersex. i religion.
Ej i lager
290 kr

Glänta på dörren till Bibelns värld

Änglar, skapelsen och 19 andra teman Ett enkelt ord kan väcka stora tankar. Vänner, Jesus, familj, skapelsen, ljus - mycket ryms i dessa ord. I boken sätts orden i en kristen kontext, och i varje tema blandas barnens perspektiv med Bibelns texter för att väcka tankar och funderingar att prata vidare om. Glänta på dörren till Bibelns värld är ett inspirerande arbetsmaterial för dig som är p
I lager
340 kr

Gräv djupare : verktyg för att hitta Bibelns skatter

Hur läser, tolkar och tillämpar man Bibeln?

I Gräv djupare ger författarna Nigel Beynon och Andrew Sachs sexton verktyg som hjälper vanliga bibelläsare att rätt förstå, tolka och tillämpa Bibelns budskap. I boken finns gott om exempel på hur verktygen används och i slutet av varje kapitel finns övningsexempel där du som läsare får möjlighet att själv använda verktygen. En utmärkt och pr
I lager
180 kr

Guds helighet

"Jag är övertygad om att min hunger efter att lära mig mer om Guds helighet grundar sig i just det faktum att jag inte är helig. Jag är en man av denna värld, en man som tillbringar mer tid utanför templet än inne i det. Men jag har fått en försmak av Guds majestät som gör att jag vill ha mer. Jag vet vad det innebär att vara förlåten....Min själ ropar efter mer. Min själ behöver mer."
I lager
150 kr

Guds kärlek : en liten bok om en svår lära

Är läran om Guds kärlek verkligen svår? Det menar D. A. Carson, som med sin engagerade stil lockar in läsaren i en rikare förståelse av begreppet: ”Gud är kärlek.” Genom att visa vad Bibeln faktiskt lär, leder han också läsaren till en större tilltro till Guds kärlek – och lägger samtidigt grunden för att vandra i kärlek till sin nästa.

D. A. ”Don” Carson är professor i Nya
I lager
120 kr

Guds nåd sådan den verkligen är

Denna bok betraktar nåden ur olika perspektiv, med 12 kapitel, för att utmana oss att möta Guds nåd sådan den verkligen är. Utgångspunkten är Paulus undervisning i Nya Testamentet, och Jesu egna ord, liknelser och beskrivningar om Gud.
9 i lager
140 kr

Guds stora passion : 50 skäl att Jesus gav sitt liv

De viktigaste frågorna någon kan ställa sig är: Varför korsfästes och vållades Jesus så mycket lidande? Vad har det med mig att göra? Och, inte minst, vem var det som ytterst sett ville att Jesus skulle korsfästas? Detta är vad denna bok handlar om. John Piper lägger ut 50 skäl från Nya testamentet, och besvarar den viktiga frågan: Vad vann Gud för syndare som oss när han sände sin Son att dö?
I lager
110 kr

Guds stora plan : den röda tråden genom Bibeln

Sextiosex böcker av omkring fyrtio olika författare, skrivna över en period av nästan två tusen år, i flera olika litterära genrer. En världsvid bästsäljare utgiven i en mängd översättningar på väldigt många språk. En bok många har svurit en sanningsed vid i domstolar, kämpat om och citerat i olika berömda tal och debatter. Bibeln är verkligen ingen vanlig bok.

Så hur kan vi börja l
I lager
160 kr

Guds övervinnare

Den bibliska uppenbarelsen som förkunnades under den tredje Övervinnarkonferensen utgjorde mycket av sanningsgrunden i Watchman Nees kommande förkunnelse och tjänst. I synnerhet talade han om Kristus som har den främsta platsen i Guds plan, i skapelsen, i återlösningen, och i de kristnas liv och erfarenhet. I vår erfarenhet förekommer både en underbar glädje men också lidanden. När Kristus får den
I lager
95 kr

Herde : identitet och spirualitet för pastoralt ledarskap

”Var en herde för mina får”, sa Jesus till Petrus. Det pastorala uppdraget är tidlöst, men måste i varje tid gestaltas på nytt. Alla tider har sina särskilda förutsättningar och utmaningar. Vad innebär det att vara pastor eller präst i dag, när professionaliseringen brett ut sig, kyrkan marginaliserats, det ekumeniska landskapet gjort kyrkfolket mer rörliga och internet tillgängliggjort undervisni
I lager
160 kr

Historien vi är en del av : fortsatta äventyr med en kristen på nytt sätt

Dan Poole och hans mentor Neo fortsätter att utforska vad det innebär att vara kristen i vår ständigt föränderliga värld. Vi får följa samtalen om evangelisation och evolution, skapelsen och skaparens närvaro, döden och meningen med livet. Neo, Dan och de andra upptäcker att vi alla är en del i den stora berättelsen i samma berättelse som Abraham och alla de andra.
I lager
150 kr

Hur allting började : 1 Moseboken, Matteusevangeliet och Apostlagärningarna

Daglig bibelläsning för barn 7-11 år, med klurigheter, bilder, böner – och gratis klistermärken. Utforska hur allting började i 1 Moseboken. Dyk ner i Matteusevangeliet och Apostlagärningarna för att få reda på vem Jesus är och varför han kom. Se hur Gud alltid håller sina löften.
I lager
95 kr

Jag fattar ändå ingenting : möjliga svar på ännu fler omöjliga bibelställen

Bibeln både fascinerar och väcker förfäran. Kanske är det därför den är världens mest spridda och lästa bok. Vissa berättelser är lättsmälta medan andra framstår som obegripliga. Frågorna hopar sig. Stödjer Gud slaveri och förtryck? Hur kunde Gud befalla att Abraham skulle offra sitt barn? Vilken slags relation hade egentligen David och Jonatan? Och var Paulus en kvinnoförtryckare?
I lager
200 kr

Jesus gick vidare och kyrkan står kvar

För alltför många blir tonårens starka tro diffus och svårhanterlig vid övergången in i vuxenlivet. Vad beror det på och hur kan trenden brytas så att fler växer upp och växer till i sin tro istället för bort? Carl-Henric Jaktlunds Jesus gick vidare och kyrkan står kvar är en av 2000-talets mest lästa och omdebatterade svenska böcker inom kristenheten. Med en varmt personlig ton och ett stort hj
I lager
120 kr

Jesus i Getsemane

I lager
35 kr

Jesus varje dag : upplev glädjen i hans närhet

Stilla dig ett ögonblick och lyssna till Hans inbjudan. Jesus längtar efter att du ska vila i Hans närhet. Svårigheterna i livet kan ofta stjäla glädjen från våra hjärtan, men Jesus vill att vi ska uppleva Hans frid oavsett våra omständigheter.

Jesus varje dag är en ny helårsandaktsbok som ger läsaren hopp och tillförsikt. Den är skriven som om Jesus själv talar direkt till dig.
I lager
200 kr

Jesus. Vem, varför… vad då? : fem bilder som sammanfattar de goda nyheterna i den kristna tron

Det kristna budskapet är inte krångligt.

Det handlar helt enkelt om goda nyheter om en person – Jesus.

Så…

Vem är han?
Varför kom han?
Vad betyder han för oss?


Med hjälp av fem enkla bilder förklarar det här häftet vad kristen tro handlar om – och du får veta varför Jesus är en så god nyhet.
I lager
120 kr

Johannesevangeliet, Filipperbrevet, Psaltaren

One2One – att läsa Bibeln tillsammans är en serie på 24 studieavsnitt där man läser Bibeln tillsammans. Två eller fler personer kommer överens om att mötas regelbundet för att läsa igenom ett bibelavsnitt samt diskutera och be omkring det som man läst.

Denna bok nummer 1 i serien arbetar sig igenom delar av Johannesevangeliet, Filipperbrevet samt några psalmer. Studiet är till stor hjäl
I lager
85 kr

Josef såld som slav

I lager
35 kr

Julen i stallet

Julen i stallet är de yngstas egna julbok! Läs tillsammans, peka på ordbilderna, bläddra med flikarna och härma djurens läten. Hela julberättelsens återberättas genom färgstarka bilder och sparsmakade texter anpassade till det lilla barnets språkvärld. Hårda pärmar och flikar i kartong klarar livliga lekar. En fin presentbok där barnet själv kan bläddra och upptäcka julberättelsen.
I lager
100 kr

Kristen djupmeditation

Karmelitmunken Wilfrid Stinissen menar att djupmeditation, som har funnits inom kristendomen från dess allra första tid, är ett bra hjälpmedel för splittrade människor. Om kristen djupmeditation beskriver en ny form av kristen djupmeditation som tar särskild hänsyn till de svårigheter som nutidsmänniskan har så snart hon försöker börja koncentrera sig. Boken är en del av Libris Klassikerserie.
I lager
120 kr 68 kr
VARUKORG
Din varukorg är tom.
BONUSPOÄNG!

Spara bonuspoäng när du handlar som du kan använda vid senare köp.

Läs mer här!