VarumärkesTango tar dig fem steg till ett starkt internt varumärke.
Konkreta fylla-i-övningar hjälper dig att gå från teori till praktisk nytta. "Tangometoden" innebär att det är ledningsgruppen som för. Men upplägget engagerar och kan användas för att skapa en bredare delaktighet och samsyn i arbetet med ert eget interna varumärke.
Titeln utgår från "It Takes two to tango" och övertygelsen att f
Boken vänder sig till dig som ska vägleda och motivera de medarbetare som fick stanna kvar när de andra fick sparken eller omplacerades. Den är skriven så att du känner igen dig oavsett om du arbetar på ett stort eller litet företag, i privat eller offentlig verksamhet.
Do you want a short cut to lots of new business?
Do you want to avoid cold calling?
Do you want to double your sales in a fun and simple way?
Bruce King is a true master of sales referrals. He has built his immensely successful sales career upon a few simple and highly effective techniques. In this book he shares his very best tips with you.
Vinst är ett av näringslivets mest centrala begrepp men samtidigt ett av de mest missförstådda. Denna bok tydliggör vad vinst är, varför den behövs och hur du kan öka den. Författarna har genom akademisk forskning, samt många års erfarenhet på det världsledande företaget Simon-Kucher & Partners, hittat nycklarna till att förbättra företags lönsamhet. Här blandar de teori med konkreta exempel.
Våga leda med hjärtat är en självcoachande ledarskapsbok. Den innehåller 21 berättelser och inspirerar till reflektion och egen utveckling.
Boken ingår i Våga-serien och är del 1.
Del 2 i Våga-serien är Våga skapa från hjärtat.
Vägen du ännu inte gått är en bok som inbjuder till ökad medvetenhet. Genom korta koncentrerade och innehållsrika avsnitt, får du en inblick i hur du kan utvecklas som person och i din roll på jobbet. Vare sig du är chef eller inte.
Lär känna dig själv så kan du visa vägen för så många fler.
Thomas Lundqvist lär dig att vässa ditt ledarskap och bli en bättre ledare på 10 veckor.
Den här boken ger dig konkreta verktyg för att snabbt utveckla ditt ledarskap och på så sätt öka sammanhållningen, arbetsglädjen och tryggheten i både din och dina medarbetares yrkesroller.
Boken fokuserar på att ge dig som ledare tydliga instruktioner hur du ska agera för att nå dessa mål.
Du kommer var
Oklarheter eller i värsta fall konflikter om vad ägarna egentligen vill med sitt bolag är ett allvarligt hinder för tillväxt i många ägarledda företag. Under senare år har ägardirektiv blivit ett allt vanligare verktyg få att få rätsida på de problemen. I boken Ägarstyrning och ägardirektiv berättar Rune Brandinger om hur ägardirektiv ska användas, vad de kan innehålla och hur de ska tas
Övergång av verksamhet förekommer i många situationer och i såväl privat som offentlig verksamhet. Det kan exempelvis handla om affärstransaktioner, att verksamhet läggs ut på entreprenad, att det sker ett byte av entreprenör eller att verksamhet som tidigare varit utlagd på entreprenad ”tas tillbaka” in i en verksamhet.