Detta är en praktisk handbok i 5S för alla, oavsett vilken verksamhet man arbetar i eller vilken roll man har som medarbetare. Boken är koncentrerad och effektiv. Metod och genomförande beskrivs enligt den ursprungliga Japanska originalmetoden.
Boken innehåller mycket praktisk vägledning. Även exempel på mallar, checklistor, m.m. finns med som bilagor.
This is our subjective story about Stockholm School of Economics Russia during the twenty years elapsing from its opening in Saint-Petersburg 1997. Our joint experience of operating the Russian branch of Stockholm School of Economics (Handelshögskolan i Stockholm) hosts a story too good not to be told.
Från missnöje till nöjda kunder för livet. 11 tips för aktiv klagomålshantering. Inspiration, insikt och verktyg i fickformat.
Att bemöta och hantera kunders missnöje är lika naturligt som att sän- da en faktura eller att ta betalt i utgångskassan. Det är omöjligt att göra alla kunder nöjda vid varje tillfälle. Människor är olika, så också förvän- tningarna på dig och dina produkter. Dessutom kan
Arbetsplatsstrategi för det flexibla kontoret ger dig den teoretiska förståelsen och de praktiska verktygen för att skapa och implementera en arbetsplatsstrategi vid omställning till ett nytt kontor eller nytt arbetssätt.
Vi är alla med och leder förändring. Oavsett om det handlar om att skapa förändring hos sig själv, tonårsdottern, arbetsgruppen, idrottsföreningen
eller kanske livspartnern, är det samma mönster
överallt. Med den här boken vill författaren visa att vi alla leder förändring, samtidigt som han vill skapa ökad medvetenhet kring vad det är som fungerar i vårt ledarskap. Syftet är att skapa ett enklare
ATT LEDA I FÖRÄNDRING handlar om förändringsledning och bidrar med inspiration till hur vi kan förstå vad som kan hända vid förändring. Boken har sitt främsta fokus på möjligheter och hur vi i ett ledarskap kan bidra till meningsfullhet, arbetsglädje och konstruktivt samskapande utifrån de uppdrag vi har. Inspirerande teorier och inte minst Appreciative Inquiry möts i en berättelse om möjligheter.
Din ”go to” när det kommer till allt som handlar om idéer - när du behöver inspiration på övningar och aktiviteter - och när du har ett konkret problem kopplat till idégenerering.
du får lära dig:
- grunderna till idégenerering
- var du hittar idéer
- idégenereringsprocessen
- vilka vanor du behöver skapa för att bli bra på idéer
- över 40 idégenereringsövningar
Boken förklarar mystery shoppingmetoden i detalj, samt hur medarbetare kan ha nytta av att mystery shoppingmetoden används i deras företag. Boken illustrerar hur mystery shopping kan användas i alla branscher, myter och fallgropar samt hur framgångsrika mystery shoppingprogram skall utformas och utvecklas för att gynna såväl företag, kunder och medarbetare. Mystery shopping kan bidra till bättre s
I Bäst i världen får du steg för steg följa ett verkligt praktikfall: ett IT-företags resa mot ständiga förbättringar i världsklass. Du får praktiska tips om metoder, verktyg och ledarskap för att etablera, befästa och ständigt bygga vidare ert förbättringsarbete. Joakim Ahlström beskriver på ett enkelt och inspirerande sätt vad du och dina medarbetare kan göra för att uppnå ett förbättringsarbete
Det har skrivits många böcker om ledarskap utan att ledarskapet på våra arbetsplatser blivit bättre för det. Alla dessa böcker behandlar olika teorier om hur det borde vara. Det gör inte den här boken. Den tar avstamp i verkligheten. Den säger som det är. Författarna skriver på ett enkelt och flyhänt sätt om sådant som inte fungerar i svenskt och nordiskt arbetsliv i dag och ger exempel från några
Konsten att få andra att prestera. 11 tips för att coacha andra. Inspiration, insikt och verktyg i fickformat.
Coachning är en trend. Att vara coach är ett yrke. Coachning inom idrotten har funnits länge och med framgång. Inom näringslivet är det ganska nytt. Coachande ledarskap och coachande förhållningssätt är några av begreppen. Egentligen handlar coachning om självklarheter som att vara närva
Vi har skrivit den här boken tillsammans eftersom vi brinner för
värdskap och utveckling av medarbetare. Vi är övertygade om
att gott värdskap leder till mer försäljning, som i sin tur leder till
arbetsglädje, som i sin tur leder till merförsäljning och bättre
lönsamhet i verksamheten.
De flesta ledningsgrupper arbetar på mindre än
20% av sin potential.
Hur är det med din grupp?
Med små medel kan ni bli riktigt effektiva.De flesta ledningsgrupper arbetar på mindre än
20% av sin potential.
Hur är det med din grupp?
Med små medel kan ni bli riktigt effektiva.
Ja hur är det i din grupp? Du kan få ut mer, eller hur? Trist och tråkigt? Inget händer.
Catarina Kentell och Catharina Wöhlecke-Haglund är konsulter inom ledarutveckling och grupputveckling. I 25 år har de arbetat med gruppdynamik, ledarskap, coachning, konflikter och förändringsprocesser.
Med denna bok vill de skapa både revolution och evolution så att kraften i feedback kan frigöras. Goda relationer och kraftfulla handlingar blir resultaten när du deltar i (r)Evolutionen.
"-Nycklarna till framgång och välmående för dig, ditt ledarskap, företag och organisation."
"Håll upp din hand framför dig. Sträck ut alla fingrar och titta på dem. Du tittar just nu på den hand som kommer att vara ditt redskap och din hjälp under din positiva utveckling de kommande åren.
Tänk dig att du har tillgång till ett unikt protokoll som ger dig överläge i varje e-mejl, telefonsamtal och möte genom din språkliga precision. Upptäck hur du kan förändra dig själv och din omgivning genom att utveckla ett ännu mer övertygande språk.
Denna bok för säljare, säljchefer och företagare visar hur roligt och enkelt övertygande säljkommunikation kan vara.
Boken är för dig som sysslar med uppsökande försäljning och kundmöten av olika slag. Boken hjälper dig, vecka för vecka, att förbättra din försäljning genom att påminna dig om alla viktiga element för framgångsrik försäljning. Allt ifrån attityd och motivation till förberedelse, vad du ska tänka på i kundmötet och hela vägen till ett lyckat avslut.
Du vill arbeta effektivt i din ledningsgrupp. Du väljer en systematik typ SIS standard som stöd – HUR gör du då? Steg för steg. Här är svaret.
Du är chef och leder en ledningsgrupp. Du har ett team, som leder och styr en verksamhet. Du sitter i organisation, troligen som mellanchef, kanske som VD och har ansvar för verksamheten. Ledningsgruppen fungerar OK, men du vill få ut mer.
Omsätt tipsen från Nordens bästa säljare till försäljning.
Ibland behöver du som ledare enkla och handfasta förslag på hur du kan utveckla dina säljare och ditt eget ledarskap.
Den här handboken är ett konkret arbetsverktyg till boken BÄSTSÄLJAREN. Handboken visar hur du kan omsätta de bästa råden från Nordens bästa säljare i praktiken.
Förhoppningen är att du ska inspirera dina säljare att vilja
Change comes most readily when you understand what's standing between you and success and tailor your solution to that roadblock. If you want to work out more but find exercise difficult and boring, downloading a goal-setting app probably won't help. But what if you transformed your workouts so they became a source of pleasure instead of a chore?
Varför säljer du inte mer? Och varför jobbar du så hårt?
Affärsutveckla med 7K-modellen! Digitalisering och automatisering har stort fokus idag. Dina kunder gör mer och mer själva medan du är rådgivaren i bakgrunden. Men hur har du egentligen organiserat den där bakgrunden? Faktum är att de flesta inom Key Account Management idag upplever samma irritationsmoment. Det handlar om en handfull område
There are laws imprinted in our DNA. Knowing these will give you great leverage in sales.
Do you want to learn why people act the way they do?
Do you want to know how to get the costumer to buy?
This book will give you completely new insights about the laws that affect us all: the laws in our DNA. You get powerful tools that will help you increase your sales in an amazing way. And yes, th
10 TIPS Leda i förändring: Full fart framåt.
Förändring får inte bli ett självändamål. Nya chefer har ibland mani på att göra organisationsförändringar för att visa att det sitter någon ny vid rodret. Vilket inte sällan resulterar i frustration och frågan: varför? Förändring får aldrig bli ett mål i sig. Saker som fungerar bra ska bevaras. Människor är gärna med på förändring om och när man vet v
Alla kan vara stolta över den svenska arbetsmodellen, men vi står nu inför en ledarrevolution.
Dagens kunskapssamhälle ger oss helt andra möjligheter och arbetslivets utmaningar behöver hanteras utifrån dagens förutsättningar.
Boken tar utgångspunkt i dessa förutsättningar och ger praktiska verktyg för en fokuserad, strukturerad och luftig tillvaro.
Medveten kommunikation är den respons du får. 11 tips för mer medveten kommunikation. Inspiration, insikt och verktyg i fickformat.
Ordet kommunikation stammar från latinets communicare som handlar om ”att göra tillsammans”. De dagar du inte sagt något på hela dagen kanske du kommunicerat mer än någonsin, har du tänkt på det? Från att du stiger upp på morgonen till att du möter John Blund på kväl
I boken Mun till Mun - marknadsföring via referenser beskriver den amerikanske bestsellerförfattaren Ivan R Misner, grundare till affärsnätverket BNI, hur du genom att odla goda affärsrelationer får fler referenser och bygger en stabil grund för din affärsverksamhet.
Mun till mun är en handbok i hur du blir
mästare på marknadsföring via referenser.
Referensmarknadsföring handlar inte om snabba p
Boken vänder sig till dig som vill veta mer om en ordförandes uppdrag och roll. Den är perfekt för dig som är ny på din position.
Boken ger exempel på hur du kan förbereda dig inför ett möte och hur du leder ett möte på ett korrekt sätt. Hur
lägger du upp ett möte? Vad ska en dagordning innehålla? Vad är tabu att göra och att säga och vad är rätt?
Bokens författare Jan Wigdell har arbetat inom
Vårda din resurs - gör mindre. 11 tips för att prioritera och ta hand om din tid. Inspiration, insikt och verktyg i fickformat.
8760 är siffran! Du, din chef, din partner, ja alla har det. 8760 timmar på ett år. Vad gör du med den tiden? Det är frågan för hela detta inspirationshäfte. För att nå dina mål och föresatser behöver du ta kontroll över din tid. Känslan av kontroll är nyckeln till lycka